Ponk

Moravský původ všech tří členů byl úvodním odrazovým můstkem jejich společné hudební řeči. Přestože prošli členové tria klasickým hudebním školením a posléze hraním ve folklorních kapelách moravského regionu, snaží se ve své tvorbě přiznat i další sobě vlastní hudební styly jako například rock, blues či jazz.

Všechny tyto vlivy přetavil Ponk do debutového alba Postfolklor (2015), na kterém pracuje s původní lidovou písní zcela nadžánrovým způsobem. Prostřednictvím akustických nástrojů, používaných nejčastěji v lidové moravské hudbě, vytváří osobitý ráz vstřebávající současné hudební žánry. Autorský název postfolklor jasně definuje původní kořeny kapely, a odráží záměr přetlumočit široké veřejnosti moravský folklor aktuálními prostředky.

Ponk zaujal tuzemská i zahraniční média. Postfolklor se dočkal mnoha nadšených recenzí, dva měsíce po sobě bodoval v TOP 20 World Music Charts Europe, skladby zněly na vlnách Rádia 1, Radia Wave, Proglasu, Českého rozhlasu, Deutschlandradio Kultur, maďarského Bártók Rádió i několika rádií v USA. Deska Postfolklor získala cenu Anděl 2015 v kategorii World music.

Ponk jsou také autory hudebního doprovodu k hernímu komiksu KIV. – Boží král, z produkce České televize Déčko.

Trio bylo vybráno mezi české zástupce Mezinárodní hudební konference a showcase Czech Music Crossroadskonané v červenci 2016 v Ostravě, kde v konkurenci tuzemských, slovenských, polských a maďarských hudebních skupin získalo druhé místo v soutěži o nejlepší kapelu v divácké i expertní volbě.

Mezinárodní porota odborníků nominovala Ponk jako vůbec první česky zpívající kapelu k vystoupení na prestižním hudebním veletrhu WOMEX – The World Music Expo, který proběhl v říjnu 2016 v Santiago de Compostela. Ponk se prezentoval před novináři, hledači talentů, zástupci festivalů a vydavatelství z celého světa. V rámci tohoto ročníku byl jediným zástupcem střední Evropy a teprve třetím zástupcem České republiky v celé historii Womexu.

Ponk na sklonku roku 2018 vydal svou druhou desku Diedina, která byla v únoru 2019 nominována na prestižní mezinárodní ocenění Preis der deutschen Schallplattenkritik.

Kategorie

Social networks