Manon Meurt

Z městečka Rakovník ve středních Čechách s jeho patnácti tisíci obyvatel se to na pódia světových festivalů zdá relativně daleko. Jenže rockové kvarteto Manon meurt, které se zde potkalo v roce 2012, si své sny dokáže plnit – jejich hudba míchající shoegaze s postrockovými náladami a dream popem je momentálně tím nejlepším, co může česká alternativní scéna nabídnout. A ty zahraniční festivaly? Pár jich už kvarteto v čele se zpěvačkou Kateřinou Elznicovou za ty roky objelo.

číst dál

Britská shoegazeová vlna z počátku devadesátých let reprezentovaná jmény jako Ride, Lush nebo Slowdive byla pro Manon meurt první výraznou inspirací. Jejich velký průlom přišel, když v roce 2013 předskakovali na prvním českém koncertě znovuobnoveným žánrovým klasikům My Bloody Valentine. Kolika kapelám vzkáže zvukař irských hlukových legend, že hrají „příliš nahlas“? Peníze na natočení eponymního debutového EPčka sehnali Manon meurt v crowdfundingové kampani od fanoušků, nahrávka z roku 2014 zaujala i za hranicemi a v reedici vyšla na kanadské značce Label Obscura. To už Manon meurt kromě českých štací objížděli i festivaly jako Nürnberg.Pop, PreMonte Fest nebo Ment.

Plnohodnotný debut si Manon meurt schovali až na rok 2018, který je zakódovaný v latinském názvu desky MMXVIII. K jeho natočení si kapela přizvala Jana P. Muchowa, pražského hudebníka, jehož kapela The Ecstasy of Saint Theresa v polovině devadesátých let do ostrovní shoegazeové vlny zasáhla deskou Free-D (Original Soundtrack), vydanou na kultovní londýnské značce Go! Discs (The La’s, The Housemartins, The Beautiful South). Kruh se uzavřel, byť na MMXVIII se Manon meurt shoegazeovému revivalu spíše vzdalují – komplexní struktury písní míchají snivé pasáže s energickými výbuchy.

„Nic proti jednoduchým písničkám sloka-refrén-sloka, ty máme samozřejmě rádi a všichni je posloucháme. Ale asi by mě úplně neuspokojovalo u toho zůstávat,“ říká bubeník Jiří Bendl, jehož hřmotné rytmy jsou protipólem zasněných vokálů Kateřiny, kytara Vojtěcha Pejšy střídá surové vazbivé plochy s jemnými vyhrávkami. Klávesy Davida Tichého pak přidávají do hudby Manon meurt další nečekané odstíny. MMXVIII je přesným opakem spotřební hudby, ucelenou a velmi emotivní deskou, jež vyžaduje posluchačovo soustředění. Koncertní zážitek Manon meurt je oproti tomu láska na první poslech, tak snadné je nechat se strhnout jejich vlnou.

Social networks

Booking

Tatiana Lehocká
tana@realsomething.com
+421 908 144 810

Real Something
realsomething.com